Může za to tělo nebo hlava?

Také někdy trestáte tělo za chyby, které udělala vaše hlava? Proč by vaše tělo mělo trpět hladem nebo nepřiměřeným cvičením za to, že jste neodolala pokušení sníst něco nezdravého? A naopak, proč vinit naši mysl, že vzdala dietu, kterou trpělo vaše tělo?

Máme tendenci volit strategii „všechno, nebo nic“. Buď se válíme a nic neděláme, nebo dřeme do úmoru. Obě verze končí špatně a obě vedou k ohromné frustraci z neúspěchu. Některá se za to nenávidí, jiná neustále samu sebe omlouvá. Proč?

Pro hlavu je jednodušší volit ze dvou variant, než z nepřeberných možností mezi těmito extrémy. Přitom tam se nachází to nejlepší řešení, se kterým budete spokojená.

Nedávno jsem narazila na záznam jídelníčku 14leté dívky. Byla jsem zděšená. Často jedla jen 1–2x denně a to, co snědla, se nedalo považovat za výživné. Za každý prohřešek si strhávala body, které nahrazovala vynecháním jídla, nebo cvičením, takže cvičila téměř každý den dvě hodiny. Normálně bych se s takovou dívkou snažila spojit a pomohla jí vyhledat odbornou pomoc. Kdyby to nebyl můj jídelníček, na který jsem narazila při úklidu.

Zpětně si přesně vybavuji tohle období. Chtěla jsem se líbit, už jsem nechtěla, aby se mi posmívali za tloušťku. Těžko jsem odolávala sladkostem, které jsem do té doby jedla každý den, a chtěla se tohoto zlozvyku za každou cenu zbavit. Vnitřní nejistotu pubertální dívky odnášelo tělo, které trpělo nedostatečnou výživou a přepínáním. Naštěstí to netrvalo příliš dlouho a dokázala jsem to včas zastavit. Trvalo ještě dlouho, než jsem se naučila mít své tělo ráda. Od té doby, co spolu nebojujeme, žijeme ve vzájemné harmonii. Já o své tělo vědomě pečuji  a ono mi za oplátku báječně slouží.

Co dělat, když se nedaří

  • Když se vám něco z vašich plánů nezdaří a vy máte na sebe vztek, je to úplně normální. Mnohdy stačí si to připustit a říct si „Jeto normální, že jsem zklamaná a naštvaná. Příště to udělám jinak, třeba…“
  • Nevzdávejte se. Život jde dál a vy s ním. Plačte, litujte se, ale ne moc dlouho. Vaše sny a cíle na vás čekají.
  • Berte ohled na svoje mentální i fyzické kapacity. Pokud se cítíte přetažená, zvolněte. Ano, jde to, důsledně odlišujte, co je nutné a bez čeho se obejdete.
  • Je snazší dělat změny v menších krocích a dát si dostatek času, než si zvyknete.
  • Po cvičení se dobře protáhněte, krátce meditujte. Tím znásobíte příjemné pocity po cvičení a utužíte spojení hlava- tělo.

 „Soulad mezi tělem a myslí vytváří životní harmonii a spokojenost“

Jak být skutečně šťastná ve svém těle? O tom ve video kurzu.

"Pomáhám ženám, aby byly šťastné ve svých tělech. Jsem koučka a poradkyně vyznávající celostním přístup mysl-tělo." Více o mně v příběhu tady.

Nabízím individuální konzultace a koučování. Více o konzultacích tady.

Jsem autorkou e-booku "Sedmero záškodníků na cestě k vysněné postavě", který vede ženy k překonávání nesnází při hubnutí. Více o e-booku tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Zjistěte, které kroky vás dovedou k vysněné postavě.

  • Nejčtenější články
  • Kategorie
  • Jsem i na Facebooku