Chci zhubnout. Vím, že je to v hlavě…

Běžně za mnou chodí ženy s tím, že potřebují zhubnout, chtějí poradit s jídelníčkem nebo cvičením. Po chvilce povídání dodají „Já vím, že je to v hlavě. Jak to tam mám opravit?“. Jenže hlava není skládačka z Ikei, kterou podle návodu rozebereme a znovu složíme.

Toužíme po klidu a vnitřní vyrovnanosti

Každá žena chce být spokojená sama se sebou, chce se cítit dobře ve společnosti, chce být obdivována a hlavně milována. I vy? Já rozhodně. Ve skutečnosti se spousta žen takto necítí. Jak velí trend doby, žena má být štíhlá, potom zapadá. Pokud štíhlá není, často to chce napravit a zhubnout.

Dosažení a udržení ideální váhy je nejen o dietě a cvičení, jak by se dalo očekávat, je to mnohem komplexnější. Je to o nalezení sama sebe, přístupu k životu, k řešení situací, získání sebevědomí. A tady to často vázne.

Sebedůvěra- klid- energie- řešení- cíl

Když si věříme, zvládáme mnohem více a s větším klidem. Klid nám dává energii řešit věci správně. A správné řešení nás dostává tam, kam chceme. Jenže my si nevěříme, nelíbíme se samy sobě, chybujeme a vzdáváme se.

Nastavení naší mysli způsobuje, že se točíme v bludném kruhu diet a nabírání nebo stojíme na místě a snažíme se tvářit, že nám to tak vlastně vyhovuje.

S takovým nastavením mysli jen těžko zvládneme změnit zažité návyky, které stojí za našimi kily navíc, těžko odoláme pokušení nezbouchat celou čokoládu nebo se místo hodiny cvičení nesvalit k televizi. To naše mysl za tím stojí.

Co bývá TO v hlavě nejčastěji, nejen ve spojitosti s hubnutím

Totální přehlcení

Nároky a očekávání jsou nemalé. Navíc se na nás ze všech stran valí nové a nové informace. Přesvědčení, že my ženy dokážeme dělat více věcí najednou je mylné. I když mi to možná nevěříte, plnou pozornost dokážeme věnovat pouze jedné činnosti. V čem jsme my ženy obdařeny více, je větší schopnost rychle přepínat pozornost mezi činnostmi. Proto zvládneme vařit, občas zkontrolovat dítě a vyřídit hovor s kamarádkou.

Jenže tento dar není zadarmo. Stojí nás obrovské množství energie. Vyčerpaná těžko zvládáte výzvy před sebou. Zato mnohem snadněji sáhnete po sladkém nebo tučném jídle. Hlava žádá rychlé palivo.

Nízká sebedůvěra

Z jednoho selhání často děláme dlouhodobé závěry a viníka hledáme v sobě. Strach z dalšího selhání nás paralyzuje a tvoří vysokou zeď před námi.

Malá motivace

Vyslovovat, že po něčem toužíme, neznamená, že to skutečně chceme. Navenek chceme splynout a naplnit očekávání druhých. Uvnitř však cítíme něco jiného. Naše vnitřní potřeby nás vedou někam jinam a my se je snažíme přehlížet. Pak říkáme, že nemáme vůli něco dotáhnout. Ve skutečnosti nemáme touhu. Touha je takové palivo na cestu k cíli.


Nebojte se, nemusíte odevzdaně čekat, co vám hlava připraví. Člověku byl dán ohromný dar myšlení. Vědomě můžeme měnit to, co nám nevyhovuje. Dokážeme změnit zažité návyky, kvůli kterým se nám nedaří hubnout. Pokud opravdu chceme.

„Mohu se změnit, jen pokud skutečně CHCI“

Můžete si koupit zázračnou pilulku nebo nasadit zázračnou dietu, které vás nechtěných kil zbaví zázračně rychle. Pokud však chcete trvalý výsledek a zároveň dosáhnout vyrovnanosti, musíte jinudy. Cestou, která změní nejen vaše tělo, i mysl.

Možná párkrát spadnete, jako já při trénování stojky. Každým dalším pokusem budete silnější a silnější.

Během cesty poznáte lépe sama sebe a upevníte přátelství vaší mysli a těla. Krůček po krůčku zjistíte, co skutečně chcete a co je pro vás dobré. To, co vaší hlavě zapadá, mnohem lépe přijímá.

Jak využít mysl na cestě k vysněné postavě

Změna návyků

To, jak žijete, vás dostalo tam, kde jste. Pokud chcete nové tělo, změňte svůj život. Nejen jídelníček a cvičení. Také mysl, která všechno řídí. Popřemýšlejte, jaké návyky stojí za vaší současnou situací a jak je změnit.

Vědomé rozhodnutí

Rozhodnutí, které je v souladu s vaším vnitřním hlasem (myslí), skrývá se za ním touha pro jeho naplnění, má tu správnou energii, která vás k cíli doslova požene. Zvědomujte si váš cíl a všechny emoce, které se k němu vážou a získejte tak energii na cestu (lepší než oplatka :).

Jak na to

Potřebujete jasně vědět, co a jak udělat. Opatrně, ať se v přemíře informací neztratíte. Lidské tělo je komplikované a trvalo by vám roky vše pochopit. Ve skutečnosti stačí pro hubnutí dodržovat několik zásad. Vsadím se, že zásady zdravé životosprávy moc dobře znáte. Jsou prvním krokem k vysněné postavě. Sepište si svoje zásady vedoucí k vysněné postavě, ať má hlava jasno. A držte se jich.

Vytrvalost

Neustále poutejte pozornost k cíli. Jakmile polevíte, zavalí vás jiné mise a snadno sejdete cesty. Než se nadějete, jste opět na začátku. Odměňujte se během cesty. Největší efekt má nečekaná odměna. Jen nesklouzněte k odměňování se materiálními věcmi nebo porušováním předsevzetí. Je prokázáno, že vnější motivace oslabuje tu vnitřní. Jde spíš o to zvědomit si svoje pokroky a dopřát si příjemný čas, kdy je oslavíte.

Jedna účastnice semináře vyprávěla, jak byla s několika mužskými kolegy na obědě. Všichni pánové si dali hamburger. Jen ona si dala salát. Cítila se prý zvláštně a trochu trapně. Přitom odolat takovému pokušení a tlaku okolí si zaslouží odměnu místo studu! Co si zajít do kina nebo na výlet?

Radost

Radost si neplánujte až na chvíli, kdy budete v cíli. Užívejte si celou cestu. Někdy to není snadné, do změn se vám nechce, ale je tolik mezníků, ze kterých se můžete radovat. První týden bez vynechané snídaně, prvních pět kilometrů uběhnutých v kuse,…

Mám dvě malé děti a vnímám jejich obrovskou radost a hrdost, když se jim něco povede. A umí se samy ocenit. Dnes to umím i já. Zvědomím si svoje pokroky a ocením se za ně. „Lucko, jsi skvělá, že ses přesvědčila a cvičila jsi, i když se ti moc nechtělo.“

Přeji vám radostnou cestu k vysněné postavě.

Lucie

Podívejte se na video o sedmi záškodnících, kteří stojí na vaší cestě k vysněné postavě

Více o e-booku tady.

"Pomáhám ženám, aby byly šťastné ve svých tělech. Jsem koučka a poradkyně vyznávající celostním přístup mysl-tělo." Více o mně v příběhu tady.

Nabízím individuální konzultace a koučování. Více o konzultacích tady.

Jsem autorkou e-booku "Sedmero záškodníků na cestě k vysněné postavě", který vede ženy k překonávání nesnází při hubnutí. Více o e-booku tady.
Komentáře
  1. Lucko, super článek, často toto téma s klienty řeším, doporučuji psychohygienu formou procházek – alespoň. Krásně jsi to napsala, obzvlášť pro nás, ženy, protože my tohle asi řešíme víc 🙂

    • Lucie Teplanová napsal:

      Petro, jsem ráda, že se článek líbí 🙂 Zrovna jsem se vrátila z procházky. Souhlasím, při chůzi se krásně čistí hlava a snadněji přicházejí nápady.

  2. Ivča napsal:

    Lucko, díky za e-book i tenhle článek. Chvíli jsem se zastavila a při odpovídání na otázky k sobě byla maximálně upřímná. Myslím, že tohle mi přineslo dobrý startovní bod, abych změnila to nefungující

    • Lucie Teplanová napsal:

      Ivčo, mám velkou radost, že sis na sebe udělala chvilku a využila myšlenky, které s vámi v e-booku a článcích sdílím. O tom to je. Ponořit se sama do sebe a pochopit, kde začít. Věřím, že dokážeš změnit, co nefunguje. A ráda ti poskytnu podporu, třeba u kávy, když ji budeš potřebovat. Užij si krásný den. 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Zjistěte, které kroky vás dovedou k vysněné postavě.

  • Nejčtenější články
  • Kategorie
  • Jsem i na Facebooku